۱۳۸۹ مهر ۳۰, جمعه

یارانه تمام استان ها تا چند روز آینده پرداخت می شود

وزير اقتصاد و دارايي در پاسخ به اين پرسش كه يارانه تمام استان ها چه زماني پرداخت مي شود، گفت: يارانه تمام استان ها تا چند روز آينده پرداخت مي شود.

سيد شمس الدين حسيني در حاشيه سي و هفتمين اجلاس شوراي عالي استان ها در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش كه وزارت اقتصاد و دارايي به عنوان يكي از متوليان اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها چه تدابيري انديشيده است تا كالاهايي كه مشمول اين طرح نيستند افزايش قيمت پيدا نكنند، گفت: براي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها بسته هاي سياستي متعددي تدوين شده و اقداماتي در دست انجام است.

وي در ادامه افزود: وزارت بازرگاني بحث تقويت نهادهاي نظارتي را انجام داده و با توجه به اينكه در بازار ضرايب سود مشخص است و اتحاديه ها و اصناف نيز در تعيين آن نقش دارند لذا با همكاري اصناف نظارت براي پرهيز و پيشگيري از هر گونه اختلال انجام مي شود.

حسيني با اشاره به اينكه مقابله با برخي از مشكلات در بازار اقتصاد بايد با ابزارهاي اقتصادي صورت گيرد، گفت: وزارت بازرگاني ذخاير مناسبي در خصوص كالاهاي اساسي انجام داده كه در صورت نياز آنها نيز عرضه مي شود.

وزير اقتصاد و دارايي در پاسخ به اين پرسش كه مبلغ 81 هزار تومان يارانه براي چه مدت است، بيان داشت: براي مدت خوبي است و در زمان مقرر توضيحات بيشتر اعلام خواهد شد.

وي در خصوص قانون 3 درصد ارزش افزوده، گفت: قانون روشن است كه اين ارزش افزوده به چه كساني تعلق مي گيرد و چه كساني معاف هستند.

حسيني خاطرنشان كرد: كالاهايي كه مشمول ماليات بر ارزش افزوده هستند مشخص شده اند و فعالان اقتصادي بايد متناسب با ثبت نام ها ماليات اين بخش را بپردازند.

حسيني با اشاره به اينكه در اكثر بخش ها سرمايه گذاري خارجي داشته ايم، تصريح كرد: سال گذشته بالغ بر 3 ميليون دلار در ايران سرمايه گذاري خارجي وارد شد.

www.farsnews.com

۱ نظر:

bahara گفت...

سلام طبق گفته‌های آقای مهندس احمد علی‌ هراتی نیک‌ صنایع فولاد، بزودی کارخانه‌های ذوب آهن باید درشون را ببندند زیرا دولت نرخ برق را برای کارخانه‌ها بالا برده است، و ما بهیچ وجه با آهن آلات وارد شده نمیتوانیم رقابت کنیم. ما اگر کوره‌های بهتری داشتیم بهترین آهن دنیا را میتونستیم تولید کنیم. اما متأسفانه همینطور که آقای هراتی نیک‌ گفته ما بخاطر لج کردن دولت با دنیا و تحریم‌های مختلفه، آهن را با هزینهٔ خیلی بالا تولید می‌‌کمنیم. بهترین نفت را داریم ولی‌ نمیتونیم تصفیه کنیم. بهترین سنگ آهن را هم داریم ولی‌ باید از خارج آهن بیاوریم .