۱۳۸۷ اردیبهشت ۳۰, دوشنبه

تنها سه میلیون ایرانی در بازار سرمایه حضور هستند؟؟؟؟!!

عضو شورای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت : باید کمیته ای با حضور فعالان بازار سرمایه برای توسعه حجم معاملات و افزایش نقدینگی در بورس تشکیل شود.
دکتر "محمد ابراهیم قربانی فرید" گفت : باید کمیته ای با حضور نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت بورس اوراق بهادار تهران ، کانون کارگزاران و نهادهای مالی تشکیل شود تا راهکارهای لازم برای توسعه حجم معاملات و افزایش نقدینگی در بازار اتخاذ شود.
وی خاطر نشان کرد : بسیاری از برنامه های کانون کارگزاران در نخستین سال فعالیتش معطوف به مسائل وقت گیر وضع آیین نامه ها، تدوین دستورالعمل ها، مقررات و تشکیل کارگروه ها شد که این امر مانع از توجه کانون به رشد بازار گردید..
مدیرعامل شرکت کارگزاری سهام پژوهان شایان با بیان اینکه درحال حاضر تنها سه میلیون ایرانی در بازار سرمایه حضور هستند، اظهار داشت: اما اکثر مردم کشورهای اروپایی ، آمریکایی و شرق آسیا حضور فعالی در بازار دارند که این امر تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی این کشورها داشته است.
دکتر قربانی فرید رشد فیزیکی بازار سرمایه ایران را در سال های گذشته مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اما متاسفانه بسیاری از مردم کشور با فرهنگ سهامداری و سرمایه گذاری در بورس آشنا نیستند که باید فرهنگ سازی وسیعی دراین خصوص انجام شود.
وی با اشاره به اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و واگذاری سهام بسیاری از شرکت های دولتی اظهار داشت : باید شرایط برای توسعه بازار سرمایه فراهم شود تا علاوه بر حضور مردم ، واگذاری ها نیز با موفقیت انجام شود.
قربانی فرید افزود : در حال حاضر بسیاری از تخلفات در بازار به دلیل آشنا نبودن معامله گران با ضوابط و نبود دستورالعمل های شفاف صورت می گیرد که باید راهکار مناسب برای رفع این مشکل پیش از راه اندازی سامانه جدید معاملاتی، انجام شود

هیچ نظری موجود نیست: