۱۳۸۷ تیر ۲۸, جمعه

کردزنگنه خبر داد: واگذاری 2750 میلیارد تومان سهام در 108 روز

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی از واگذاری دو هزار و 750 میلیارد تومان سهام طی سه ماه و نیم ابتدای سالجاری خبرداد و گفت: این رقم سه برابر مصوب بودجه است.

غلامرضا حیدری کردزنگنه افزود: بر اساس رقم مصوب بودجه باید رقمی معادل 825 میلیارد تومان خصوصی سازی در همین مدت انجام می شد، بنابراین میزان واگذاری انجام شده سه برابر رقم مصوب بودجه بوده است.

وی با بیان اینکه از نظر بودجه ای نیز بیش از 900 میلیارد تومان به خزانه واریز شده است، تصریح کرد: به عبارت دیگر، رقم واگذار شده هم از نظر مبلغ واریزی به خزانه وهم از نظر درصد واگذاری بیش از مصوب بودجه بوده است.

کردزنگنه با بیان اینکه کل واگذاری های مشمول صدر اصل 44 قانون اساسی باید تا پایان سال 1393 یعنی 7 سال دیگر پایان یابد، افزود: این در حالی است که واگذاری خارج از صدر اصل 44 باید تا پایان برنامه چهارم انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه با روند فعلی پیش بینی می شود که واگذاری شرکتهای دولتی زودتر از موعد مقرر به پایان برسد، تصریح کرد: با توجه به روند واگذاری شرکتهای دولتی در سال جاری و سال گذشته ایران از نظر واگذاری سهام جزو کشورهایی است که بالاترین میزان واگذاری ها را به خود اختصاص داده است.

مهر

هیچ نظری موجود نیست: