۱۳۸۷ تیر ۲۸, جمعه

مدير عامل شركت بورس خبر داد: حل ابهامات پذيرش شركت بورس در بازار سهام

مدير عامل شركت بورس گفت: ابهامات موجود در پذيرش شركت بورس در بازار سهام پيگيري شده و از طريق راهكارهايي در حال برطرف شدن است.

علي رحماني در خصوص ابهامات پذيرش شركت بورس در بازار سهام اظهار داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار در حالي براي پذيرش شركت بورس در بورس ابهاماتي را مطرح كرده كه با مطالعه بورس‌هاي مالزي و كره جنوبي در حال بررسي و رفع ابهامات و موانع موجود هستيم.
وي درباره ماده 54 قانون اوراق بهادار كه بر عدم امكان سرمايه‌گذاري بيش از 5/2 درصد سرمايه‌گذاران تاكيد دارد گفت: رفع اين محدوديت چندان مشكل نيست چرا كه با توجه به وجود چنين محدوديتي در قانون اصل 44 ، اين مانع برطرف شود و سيستم سپرده‌گذاري بايد درصد مالكيت سرمايه‌گذاران از سهام شركت بورس را نشان دهد.
وي به مانع و ابهام تضاد منافع اشاره كرد و اظهار داشت: اين ابهام نيز در حال بررسي و رفع است و قرار شده با بررسي ساختار ديگر بورس‌ها، ساختار شركت بورس به گونه‌ايي باشد كه تضاد منافعي در كار نباشد.
مدير عامل شركت بورس به دو راهكار براي تعيين درصد هر يك از گروه‌هاي نمادهاي مالي و كارگزاران اشاره كرد و گفت: مالكيت گروه‌هاي مختلف از سهام شركت بورس توسط شوراي عالي بورس تعيين شده كه مي‌توان با ارايه پيشنهادي تركيب اين گروه‌بندي را تغيير داد.
وي ادامه داد: از طرف ديگر بحث نقد شوندگي سهام شركت بورس را مي‌توان با راه اندازي بازار معاملات بلوكي برطرف كرد ، بدين ترتيب كه نهادهاي مالي و كارگزاران در اين بازار قادر به جا به جاي بلوكي سهام شركت بورس باشند و سرمايه‌گذاران خرد و حقيقي نيز بتوانند در تابلوي عادي بازار سهام اقدام به داد و ستد كنند.
رحماني تصريح كرد: هم اكنون در حال تهيه و تدوين رفع تضاد منافع و تعيين ساختار جديد براي شركت بورس هستيم .
وي افزود: هر چند از طريق سيستم نظارت مكانيزه سازمان بورس مي‌توان نگراني هاي مربوط به تضاد منافع را برطرف و مقررات بازار و اطلاعاتي را رعايت كرد.
وي در خاتمه گفت: رفع ابهامات پذيرش شركت بورس در بورس از يكماه گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری بورس

هیچ نظری موجود نیست: