۱۳۸۷ تیر ۲۸, جمعه

صندوق توسعه صادرات غير نفتي استان فارس آماده خريد سهام صادركنندگان است.

مشتري سهام صادركنندگان پيدا شد!
معاون وزير بازرگاني به ايسنا خبر داد:
سهام‌بودن جوايز سال‌هاي 86 و 87
آمادگي خريد سهام صادركنندگان از سوي يك صندوق توسعه

صندوق توسعه صادرات غير نفتي استان فارس آماده خريد سهام صادركنندگان است.

دكتر مهدي غضنفري ـ ‌معاون وزير بازرگاني و رييس سازمان توسعه تجارت ايران ـ از جايگزيني سهام به جاي جوايز صادراتي سال 86 و 87 صادر كنندگان خبر داد.

وي گفت: در حال حاضر بيش از 50 ميليارد تومان از مطالبات صادركنندگان از محل جوايز صادراتي سال 85 و 84 به صورت سهام از طريق بورس به آنها واگذار شده است و براساس پيشنهاد جديد قرار است به جاي جوايز نقدي صادركنندگان در سال 86 و 87 نيز سهام واگذار شود.

غضنفري اظهار كرد: به محض دريافت مصوبه واگذاري‌ سهام به جاي جوايز صادراتي سال‌هاي 86 و 87 پرونده‌ها و مدارك صادراتي را جمع‌آوري و با اين اقدام پرداخت جوايز به روز مي‌شود.

معاون وزير بازرگاني در پاسخ به اين سوال كه براي حل مشكل گروهي از صادركنندگان كه با دريافت سهام موافق نيستند چه برنامه‌اي دارد؟ گفت: دراين زمينه مذاكراتي براي دستيابي صادركنندگان به پول نقد به جاي سهام انجام شده كه بر اساس آن موافقتنامه‌اي با صندوق‌ صادرات غير نفتي استان فارس براي خريد سهام از صادركنندگان به امضا مي‌رسد و در حال حاضر پيش نويس توافقنامه و آماده امضا شده است.

رييس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اعلام آمادگي صندوق صادرات غير نفتي استان فارس براي خريد سهام از صادركنندگان تصريح كرد: صادركنندگاني كه تمايل داشته باشند مي‌توانند به محض دريافت سهام آن را به اين صندوق‌ بفروشند.

غضنفري خاطرنشان كرد: صادركنندگان نگراني از بابت كاهش قيمت و يا فروش سهام خود نداشته باشند چرا كه در حال حاضر قيمت سهام فولاد افزايش يافته و از سويي صندوق نيز آماده خريد آنهاست.

معاون وزير بازرگاني درباره آخرين وضعيت برگزاري جلسات شوراي عالي صادرات پس از ادغام با ساير شوراها عنوان كرد: مسائل مربوط به صادرات پس از ادغام شوراي عالي صادرات در كميسيون تجارت و اقتصاد مطرح مي‌شود كه قاعدتا به دليل حجم بالاي مصوبات و مسائل طرح موضوعات صادرات غير نفتي با طي زمان طولاني‌تر انجام مي‌گيرد در حالي كه انتظار است موضوع صادرات در اولويت‌ قرار گيرد.

ایسنا

هیچ نظری موجود نیست: