۱۳۸۷ تیر ۲۸, جمعه

تمركز نظارت بر عملكرد شركتهاي كارگزاري بورس از طريق يك شركت

رئيس شورايعالي كانون كارگزاران بورس پيشنهاد داد:

تمركز نظارت بر عملكرد شركتهاي كارگزاري بورس از طريق يك شركت

رئيس شورايعالي كانون كارگزاران بورس پيشنهاد داد با ايجاد يك شركت، نظارت بر عملكرد شركت‌هاي كارگزاران يك جا و متمركز شود .

خسرو پور معمار در مجمع ساليانه كانون كارگزاران بورس اظهار داشت: ا زمان آغاز فعاليت كانون (14 مهرماه سال گذشته) تاكنون بخش عمده‌ايي از برنامه‌هاي 18 ماه اي كانون اجرا شده و برنامه 4 ساله در آينده بهره‌برداري خواهد شد.
وي با بيان اين مطالب كه نيمي از 159 ميليون تومان حق عضويت اعضاء خرج شده است، گفت: 79 ميليون درآمد مازاد صرف خريد اوراق مشاركت شد تا براي خريد ساختمان كانون اقدام شود اما به دليل رشد قيمت مسكن چنين برنامه‌ايي محقق نشد و از طرف ديگر قول سازمان بورس در واگذاري ساختمان عملي نشد و از دريافت‌ مبلغي از ماده 57 نيز تاكنون نشانه‌ايي نيست.
پورمعمار در رابطه با برنامه‌هاي آتي كانون كارگزاران اظهار داشت: راه‌اندازي كميته‌هاي سازش، كمك به اعضا ، تجديد نظر در اساسنامه و ساختار كانون، تكميل آئين‌نامه و آموزش و آزمون و تحقيقات و اطلاع رساني از برنامه‌هاي آينده كانون است.
وي تصريح كرد: پيشنهاد مي‌شود به جاي نظارت چند باره، با ايجاد يك شركت نظارت بر عملكرد شركت‌هاي كارگزاري به صورت متمركز صورت گيرد.
پور معمار ادامه داد: چرخش نگاه سازمان بورس به كارگزاران الزامي است چرا كه كارگزاران با اين سازمان زبان مشتركي ندارند.
وي به ارايه آمار و وضعيت بورس ايران با ساير بورس‌ها پرداخت و گفت: واقعيت اين است كه در توسعه بازار سرمايه كشور چالش‌هاي جدي وجود دارد كه بايد همكاري همه دست‌اندركاران برطرف شود.

هیچ نظری موجود نیست: