۱۳۸۷ تیر ۲۸, جمعه

پاسخگويي به طرف تقاضا بهترين اقدام براي استفاده از رونق بورس است

رئيس هيات مديره شركت بورس: پاسخگويي به طرف تقاضا بهترين اقدام براي استفاده از رونق بورس است

رئيس هيات مديره شركت بورس گفت: بهترين اقدام براي استفاده از رونق بورس و پاسخگويي به طرف تقاضا، عرضه سهام جديد و كنار گذاشتن حساسيت‌ها در قيمت‌گذاري سهام شركت‌‌هاي جديد است.

مصطفي اميد قائمي در رابطه با شرايط كنوني بورس و تشديد رونق بازار سهام و ورود سرمايه‌هاي جديد و افزايش تقاضاي خريد سهام اظهار داشت: جواب و پاسخ طرف تقاضاي هر بازاري از جمله بازار سهام عرضه است كه بايد به آن توجه شود.
وي ادامه داد: شركت بورس در حالي نمي‌تواند اقدام به عرصه سهام شركت‌هاي جديد و قديم كند كه دولت و سازمان خصوصي‌سازي مي‌توانند با كنار گذاشتن حساسيت‌ها در قيمت‌گذاري و عرضه سهام شركت‌ها در بورس، پاسخ مناسبي به سرمايه‌ها و سرمايه‌گذاران جديد دهند تا از فرصت پيش آمده استفاده مطلوبي شود.
اميد قائمي در پاسخ به اين سوال فارس كه آيا شركت بورس برنامه‌اي براي رفع محدوديت‌هاي مربوط به حجم مبنا و درصد نوسان قيمت‌ها ندارد تصريح كرد: رفع برخي محدوديت‌ها راه‌حل اساسي نيست و بايد از طريق عرضه سهام به روان‌سازي و تعادل طرف‌هاي عرضه و تقاضا كمك كرد.
وي ادامه داد: اما با اين حال و در صورت عدم عرضه سهام جديد، احتمال دارد براي افزايش نقدينگي سهام تدابيري از سوي شركت بورس انديشيده شود.
رئيس هيات مديره شركت بورس با بيان اين مطلب كه دولت و سازمان خصوصي سازي بايد از فرصت‌هاي موجود بازار سهام استفاده كنند گفت: شركت بورس دنبال افزايش شفافيت و ضريب نقد شوندنگي و از طرف ديگر پيگير عرضه سهام شركت‌هاي جديدي چون پالايشگاه اصفهان است و جا تمام ارگان‌ها و نهادها به روند عرضه سهام جديد كمك كنند.
اميد قائمي افزود: با توجه به شرايط كنوني بورس، هم‌اكنون بانك‌ها از فرصت بسيار مطلوبي براي فروش سهام برخوردارند تا با تجهيز منابع جديد، اهداف و برنامه‌هاي خود را عملياتي كنند.
وي در خاتمه تصريح كرد: وظيفه بورس ايجاد بازاري ثانويه مطلوب براي بانك‌ها و سهامداران عمده بود كه در اين مقطع چنين شرايطي ايجاد شده و اگر از اين فرصت‌ها استفاده نشود بورس هم نمي‌تواند كاركرد لازمه را داشته باشد.

خبرگزاری فارس

هیچ نظری موجود نیست: