۱۳۸۷ تیر ۵, چهارشنبه

زنگنه: شركت‌هاي اصل44 نسبت به قيمت پايه5 برابر افزايش يافته‌اند

در نشست هم انديشي خصوصي سازي و شفافيت
زنگنه: شركت‌هاي اصل44 نسبت به قيمت پايه5 برابر افزايش يافته‌اند
400
مورد اصلاحي براي آماده سازي بانك‌ها انجام شده است

رييس سازمان خصوصي سازي در مورد بانك‌ها توضيح داد: كارگروهي كه براي آماده سازي بانك‌ها تشكيل شده است 400 مورد اصلاحي در مورد بانكها انجام دادند.

دكتر غلامرضا حيدري كرد زنگنه در نشست هم انديشي عرضه اوليه، خصوصي سازي و شفافيت موارد مطرح شده در نشست را مورد قبول سازمان خصوصي دانست و اظهار كرد: در دو سال اخير سعي كرديم در اين جهت حركت كرده و در مورد قيمت گذاري، شفافيت قيمت‌ها و اينكه خريداران با خيال راحت، سهام مورد نظر را خريداري كنند اقدامات صورت گرفته است كه اصلاح آيين نامه قيمت‌گذاري و اصلاح پاره‌اي از دستورالعمل‌ها از جمله اين اقدامات است.

وي يادآور شد: در قانون اصل 44 نيز كتمان اطلاعات را به صورت قانوني بيان كرده تا مدير متخلف در صورت ارتكاب تخلف به مراجع قانوني جهت برخورد ارجاع شود.

زنگنه اضافه كرد: همچنين در قانون اصل 44 استفاده از خدمات بانك‌هاي سرمايه‌گذاري، استفاده از مشاوره و اطلاع‌رساني قبل، حين و بعد از واگذاري پيش‌بيني و سعي شده است به سمتي حركت كنيم كه نواقص موجود را برطرف كنيم.

معاون وزير اقتصاد تصريح كرد: از دو سال گذشته كه شركت‌هاي صدر اصل 44 وارد بورس شدند اين شركت‌ها به صورت واضح حركت كرده برخي از آنها طي يكسال و نيم نسبت به قيمت پايه پنج برابر افزايش يافته است.

وي عنوان كرد: در اسفند 73 در كنفرانس بين‌المللي با حضور 172 كشور در ايتاليا شركت كردم كه در اين كنفرانس با اينكه ايران ماليات بر ارزش افزوده را اجرا نكرده ولي مقاله ارايه شده از ايران جزو 18 كشور برتر شناخته شد كه اين نشاندهنده اين است كه در تئوري و حرف كم نمي‌آوريم.

وي در اين نشست به سخن مطرح شده ازسوي غلامرضا سلامي مبني بر شكايت به هيات داوري انتقاد كرد و گفت: با اطمينان مي‌توان گفت كه در دوسال گذشته هيچ شكايت به هيات داوري ارايه نشده است و موسسات حسابرسي نيز آن را تاييد مي‌كند.

در اين جلسه سلامي مطرح كرد: در حال حاضر موضوع واگذاري بانك‌هاي دولتي مطرح مي‌شود در حاليكه اطلاعات آن شفاف نبوده و قرار است بدهي بانك‌ها را مستهلك كنند كه اگر اين مساله به صورت شفاف در قيمت گذاري مطرح شود سهام آن خريداري نخواهد شد.

وي همچنين افزود: بايد اعلام شود كه در حال حاضر كدام يك از شركت‌هاي صدر اصل 44 به صورت مديريتي واگذار شدند در حاليكه همچنان اين شركت‌ها در دست دولت قرار دارد.

رييس سازمان خصوصي سازي در مورد بانك‌ها توضيح داد: كارگروهي كه براي آماده سازي بانك‌ها تشكيل شده است 400 مورد اصلاحي در مورد بانكها انجام دادند.

وي خاطرنشان كرد: در هيچ يك از كشورهاي جهان نيز خصوصي سازي يك مرتبه و يك شبه اتفاق نيافتاده و به تدريج شركت‌ها فروخته مي‌شود
ایسنا

هیچ نظری موجود نیست: