۱۳۸۷ تیر ۵, چهارشنبه

عضو شوراي عالي بورس: نگاه خصوصي سازي به عرضه‌هاي اوليه بايد تغيير كند

در نشست هم انديشي عرضه اوليه، شفافيت و خصوصي سازي
عضو شوراي عالي بورس: نگاه خصوصي سازي به عرضه‌هاي اوليه بايد تغيير كند

در بسياري از عرضه‌هايي كه توسط سازمان خصوصي صورت گرفته است، به شكلي شبه دولتي‌ها مجددا اين سهم را خريداري كردند در حالي كه در حال حاضر چند شركت را مي‌توان نام برد كه در اختيار بخش خصوصي به مفهوم واقعي بخش خصوصي است؟

پورابراهيمي ـ عضو شوراي عالي بورس ـ در نشست هم انديشي عرضه اوليه ـ شفافيت و خصوصي سازي با بيان اينكه نگاه خصوصي سازي به عرضه‌هاي اوليه بايد تغيير يابد عنوان كرد: بايد اين رويكرد از دولت به سازمان منتقل شود همچنين بايد نگاه سازمان خصوصي سازي به عرضه‌ها نگاه برد برد باشد.

وي با ذكر مثالي ادامه داد: بالاي 17 درصد از عرضه شركت ملي مس توسط كنسرسيومي از شركت‌هاي وابسته به وزارت صنايع خريداري شد همچنين در عرضه فولاد خوزستان كه در حال حاضر نيز ادامه دارد صندوق بازنشستگي خواهان خريداري آن است در حاليكه قانون و مقررات اين صندوق‌ها وابسته به دولت است و با اين اقدام نوعي جايگزيني در حال رخ دادن است.

عضو شوراي عالي بورس تصريح كرد: در بخش خصوصي حوزه‌اي كه مجزا از شبه دولتي‌ها عمل كند رويكرد جدي وجود نداشته است يعني بايد يك نگاه به بخش دولتي و يك نگاه به بخش خصوصي كه در حضور موثر ضعف دارد، صورت گيرد بنابراين اگر با اين نگاه بتوانيم وارد شويم در اين زمينه موفق عمل كرده‌ايم
ایسنا

هیچ نظری موجود نیست: