۱۳۸۷ تیر ۳, دوشنبه

راه‌اندازي "آتوس" تا پايان تيرماه و لزوم احراز هويت سهامداران از امروز

مديرعامل شركت سپرده گذاري خبر داد:

راه‌اندازي "آتوس" تا پايان تيرماه و لزوم احراز هويت سهامداران از امروز

مديرعامل شركت سپرده‌گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه از راه‌اندازي سيستم معاملاتي آتوس تا پايان تيرماه و مراجعه سهامداران تهراني براي احراز هويت و اخذ شناسه و رمز ورود سبد سهام از ظهر امروز خبرداد.

عليرضا حاجي نوروزي با اشاره به عملياتي شدن برخي تغيير و تحولات مربوط به سيستم پس از معاملات اظهار داشت: سهامداران تهراني از ظهر امروز مي‌توانند با مراجعه حضوري به شركت سپرده‌گذاري مركزي (CDS) نسبت به احراز هويت و اخذ شناسه و رمز ورود سبد سهام (كه سايت شركت وجود دارد) اقدام كنند.
وي ادامه داد: سهامداران شهرستاني نيز از هفته آينده مي‌توانند در تالارهاي منطقه‌ايي اين اقدام را انجام دهند.
وي با بيان اين مطلب كه امكانات پايگاه شركت سپرده‌گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه روزبه‌روز تكميل‌تر و تا سال آينده اكثر خدمات مورد نياز سهامداران را ارايه خواهد كرد، گفت: از سوي ديگر از امروز سهامداران با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني شركت به آدرس
Csdiran.com بدون هيچ‌گونه مدركي نسبت به اصلاح كد سهامداري خود اقدام كنند تا از طريق مبادي متولي يعني اداره ثبت احوال و بانك‌ها، شناسايي و يكتا بودن افراد و مشخصات بانكي سهامداران انجام شود.
به گفته مديرعامل شركت سپرده‌گذاري مركزي، احراز هويت و اخذ شناسنامه و رمز ورود به سبد سهام و اصلاح كد سهامداري بدون مهلت پاياني و به مرور صورت خواهد گرفت.
حاجي نوروزي در برابر اين مطلب كه با توجه به اعلام قبلي آيا سهامداران بايد نسبت به انتخاب كارگزار ناظر خود نيز اقدام كنند، به فارس گفت: اين مرحله به زمان راه‌اندازي سيستم معاملاتي جديد "آتوس" بستگي دارد كه در اين رابطه با توافقاتي كه با رئيس هيئت مديره شركت بورس به عمل آمده اسامي كارگزاران ناظر به سهامداران در تالارهاي معاملات نيز اعلام خواهد شد.
حاجي نوروزي در خصوص زمان راه‌اندازي سيستم معاملاتي "آتوس" تصريح كرد: متولي اين نرم‌افزار شركت خدمات فناوري است كه براساس برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده تا پايان تيرماه نرم‌افزار معاملاتي آتوس راه‌اندازي خواهد شد.
وي با بيان اين مطلب كه سيستم
Post Traid از سال آينده به كار گرفته خواهد شد، اظهار داشت: در مراحل بعدي نرم‌افزار گردش حساب و واريز سود سهام و هم‌چنين نرم‌افزار جمع‌آوري اطلاعات سهامداران به منظور استقرار كامل اطلاعات و اصلاح مشخصات راه‌اندازي خواهد شد.
خبرگزاری فارس

هیچ نظری موجود نیست: