۱۳۸۷ تیر ۵, چهارشنبه

عضو هيأت مديره سازمان بورس مطرح كرد: 5 درخواست سازمان بورس از مديران پالايشگاه اصفهان

عضو هيأت مديره سازمان بورس با تشريح مزيت‌هاي حضور شركت ها در بورس از مديران و متوليان پالايشگاه اصفهان 5 درخواست را مطرح كرد.

سيدعلي حسيني در جلسه معارفه پالايشگاه اصفهان در خصوص مزاياي حضور شركت ها در بورس گفت:‌ اولين مزيت شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس امكان ارزيابي شركت ها توسط شركت‌هاي مادر تخصصي از طريق اجماع فعالان بازار سرمايه نسبت به اطلاعات و بازدهي است.
وي ادامه داد: بسياري از مديران شركت‌هاي مادر تخصصي در حالي ارزيابي شركت‌هاي زيرمجموعه را در دستور كار خود دارند كه با توجه به اثر نظارتي بورس، به جاي نظارت مستقيم و صرف وقت و هزينه مي‌توانند شركت ها را بررسي كنند.
حسيني مزيت ديگر حضور شركت ها در بورس را تأمين منابع مستقيم منابع مالي ذكر كرد و اظهار داشت: شركت هاي بورسي به دليل شفاف بودن منابع مالي مورد نياز را با هزينه كمتر و راحت‌تر تأمين مي‌كنند و شركت‌هاي مادر تخصصي مي‌توانند بدون نياز به بودجه دولتي با تقسيم سود و اجراي پروژه‌هاي پربازده منابع جدييد را به دست آورند.
عضو هيأت مديره سازمان بورس اصلاح ساختارهاي مالي و نيروي انساني و امكان جابه جايي سهامداران خرد و كلان و امكان ارائه ايده‌هاي جديد به شركتها را از ديگر مزاياي بورسي شدن شركتها معرفي و تصريح كرد: اگر شركت ها با اين تفكرات وارد بورس شوند بايد حواسمان به اعتماد و اطمينان بازار سرمايه باشد تا به اعتبار بازار سرمايه و تمايل شركت ها براي حضور در بورس لطمه‌ايي وارد نشود.
حسيني خاطرنشان كرد: برخي شركتها به دليل عدم اطلاع رساني صحيح سهامداران را نا‌اميد و بي‌اعتماد كرده و بازار را به سمت قيمت‌هاي معكوس سوق مي دهند كه بايد از طريق افزايش ارتقاي كيفيت گزارش گري مالي و اطلاع رساني شفاف و به موقع به تصميم گيري منطقي سرمايه گذاران كمك كرد تا قيمت ها واقعي تر شوند.
وي افزود: اطلاعات شركتها بايد درست، قابل اتكا و به موقع باشند.
معاون نظارت بر بورس ها و ناشران در ادامه سخنان خود به انتظارات و درخواست‌هاي سازمان بورس از متوليان و مديران پالايشگاه اصفهان اشاره و تصريح كرد: مديران و سهامداران عمده پالايشگاه اصفهان بايد از اين پس به هنگام تدوين سياست ها و تغيير مقررات همواره منافع سهامداران را مدنظر قرار دهند.
حسيني تعهد پاسخگويي مديران به سهامداران را ديگر انتظار بورس از پالايشگاه اصفهان معرفي كرد و گفت: مديران اين شركت بايد از همين ابتداي حضور در بورس با سرمايه گذاران و سهامداران در ارتباط باشند تا اصل پاسخگويي تقويت شود.
وي جدي بودن مديران در صيانت از اموال و دارايي‌هاي شركت را انتظاري مهم دانست و گفت: با توجه به مشاع بودن شركت هاي سهام عام بايد دارايي ها از جمله اطلاعات شركت به يك نسبت و در يك زمان در اختيار همه سهامداران قرار گيرد.
حسيني در خصوص ديگر درخواست بورس از پالايشگاه اصفهان خاطرنشان كرد: استفاده از روشي سيستم مند و ساختارمند،توجه كافي به استقرار و اجراي اين سيتسم و در نظر گرفتن اصول راهبري شركتي و اجتماعي با هدف صيانت از دارايي‌ها، ديگر انتظار بورس از شركت مشمول اصل 44 است.
فارس

هیچ نظری موجود نیست: